התפריט הרשאית

18 ביוני 2017

מה עושים בקיץ?

בפוסט הזה מרוכזים קישורים מומלצים לחופש קיץ. שום דבר מהם לא חובה , אבל בהחלט מומלץ להקדיש זמן לחזרה והעמקה. יהיה לכם/ן הרבה יותר קל בכיתה י"ב אם תבואו עם שליטה טובה בחומר של כיתה "יא. פיזיקה, כמו גם כל תחום דעת אחר, הופכת למעניינת רק אם משקיעים בה זמן גם מחוץ לשיעורי חובה.



חזרה על החומר והשלמת פערים:

  1. אתר אינטרלקט - קישור - באתר הזה יש את כל החומר הנדרש לבגרות בפיזיקה. הקדישו שעתיים בשבוע לצפייה בסרטונים. (האתר לא מתוחזק ולפעמים השרת נופל. אם לא נפתח נסו בדפדפן אחר)
  2. סדרת הרצאות מוקלטות של עידו אורבך - קישור. ההרצאות מיועדות לתלמידים אקסטרניים. הן מתמקדות רק במה שצריך לדעת לבגרות, כמעט ללא פיתוח של נוסחאות והרחבות. שימו לב שחלק מסימונים שונים ממה שיש בספר הלימוד שלנו (וממה שאימצנו בכיתה). ההרצאות זכו לביקורת חיובית מאוד ברחבי הרשת.  
  3. ספר לימוד - קישורים מופעים מצד שמאל. תעברו גם על כרך א' וגם על החומר שלמדנו בכרך ב' (תנע ואנרגיה). פתרו את התרגילים בסוף הפרק. באינטרנט אפשר למצוא פתרונות מלאים לכל התרגילים.
  4. רשימת שאלות בגרות נשלחו אליכם/ן במשו"ב.

העמקה והרחבה

  1. סדרת הרצאות במכניקה ברמה של MIT (לסטודנטים שלא עושים תואר בפיזיקה): 
ההרצאות מועברות באנגלית  על ידי פרופסור וולטר ליואין (Walter Lewin) - המרצה הכי מפורסם באינטרנט. מאוד מומלץ למי ששולט באנגלית.

    2. סדרה Cosmos - ראינו פרק או שניים השנה. מאוד מומלץ לראות את כל הסדרה. היסטוריה של המדע חשובה מאוד להשכלה המדעית שלכם/ן. 


לכולם


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה